Friday 2 May 2014

Sketch, sketch, sketch...

My little best friend 
I have a black sketchbook that I named "my little best friend" and it has a fixed spot in my bag with my red lipstick, my camera and three kinds of pens. I spend hours drawing in it (when I'm on the run) and it contains a universe of strange drawings, cut-paste and great ideas. I'll spend days on making straight lines. I get obsessed with the thought of the perfect line (without a ruler) and although it is really ridiculous thought, I am sure that it is a good exercise.


Min bedste ven
Jeg har en lille sort skitsebog som jeg har opkaldt "min bedste ven", den er fast inventar i min taske sammen med min rode laebestift, mit kamera og tre slags kuglepenne. Jeg bruger timer paa at tegne i den (naar jeg er paa farten) og den indeholder et univers af underlige tegninger, krusseduller, klip-klister og fantastiske ideer. Indimellem bruger jeg dage paa at gore min streg lige. Jeg bliver besat af tanken om den perfekte streg (uden lineal) og selvom det er en latterlig tanke, er jeg sikker paa at det er en god ovelse.     













No comments:

Post a Comment